yvoninafrika.reismee.nl

Addo Elephant Park

Lieve mensen!!

Wat heb ik een fenominaal weekend gehad!!

Weet niet eens meer waar ik moet beginnen!
Zaterdagmorgen zijn we om 11:00 uur vertrokken richting Addo Elephant Park. Dit was een reis van 3,5 uur. Onze auto kon af en toe bijna niet de berg op komen. Ik was voor dit weekend de chauffeur. Voor de eerste keer rijden in de bergen en voor het eerst aan de andere kant rijden en zitten. Nou die ruitenwisser heeft bij mij overuren gedraaid!! Knipperlicht zit in die auto aan de rechterkant en de ruitenwisser aan de linkerkant. Maar het ging prima! Het is wel wennen, vooral als je op een kruispunt komt. Mijn medereizigers voelden zich veilig in de auto wat ik toch wel als een compliment beschouw!

Nou ja, in iedergeval gingen we richting Addo met 7 auto's.Die dag zijn we naar een Cheetah farm geweest. Daar waren leeuwenwelpjes en eencheetah. We mochten met z'n allen de kooi in en spelen met de leeuwenwelpjes geweldig!Een van de welpjes vond het nodig om in mijn borst te bijten, gelukkig geen schade hahaha! Daarna konden we een Cheetah aaien, die kunnen toch een partij hard spinnen!! Lijkt net een diesel motor. Daarna zijn we doorgegaan naar onze accomodaties. We werden onder verdeeld in 3 accomodaties. Wij sliepen in een tent met bedden, wat helemaal super was. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt zijn we met z'n allen naar een restaurantje gegaan. Na het eten zijn we naar een barretje geweest bij een van de accomodaties, we gingen toen rond 23:00 uur slapen, want de volgende dag gingen we Addo Elephant Park in. Eerst hebben we fijn ontbeten in weer een ander restaurantje, wat prima was. Daarna gingen we richting Addo Elephant Park en hebben wedaar van 11:00 tot 17:30 rondgereden op zoek naar wilde dieren. We hebben olifanten gezien (kudde ging vlak langs onze auto oversteken), wilde zwijnen (dezelfde als Poemba uit de Lion King), Hyena's, Buffalo's (gewoon gelijk langs de weg), heeeeeeeeeel veel vogels, schildpadden (echt super grote ook). Alles was helemaal super! Op het eind van de dag was ik toch wel redelijk afgepeigerd van het rijden, maar zo ontzettend de moeite waard! Gelijk daarna zijn we weer naar een andere accomodatie geweest waar we een traditionele braai hadden (BBQ). Helaas was het behoorlijk koud en stond er veel wind, maar toen zijn we met z'n allen gaan borrelen, want we werden naar onze tent gebracht. Nou dat heb ik geweten.

Vanmorgen gingen we weer om 9:00 uur ontbijten in hetzelfde restaurantje waar we die dag daarvoor hadden ontbeten. Daarna kregen we een tour maken door een reptile farm (reptielen). We konden eerst even een kwartiertje rondkijken bij de slangen, krokodillen en roofvogels. Daarna kregen we een demonstratie van een gids over de meest giftige slangen van Zuid-Afrika. Zo ontzettend mooi! Toen konden we allemaal een slangetje voelen en daarna vasthouden. Uiteindelijk had ik een 9 kilo zware albino slang om mijn nek! Geniaal!! Wat voelt dat fijn.. zo appart! Daarna gingen we door naar de roofvogels, daar was ook een black eagle, wat zijn die beesten groot!! Gigantisch! De gids vertelde dat de roofvogels allemaal waren opgevangen, vaak omdat mensen dachten dat het wel leuk was om ze thuis te houden. Maar deze vogels hebben een speciaal dieet nodig. Als de vogels jonkies krijgen worden ze ook in de natuur uitgezet.

Na het park zijn we terug gereden naar huis. Nu ben ik weer op de campus. Ben nu ontzettend moe, maar ook super voldaan. Vanavond maar na het eten gelijk op bed, heerlijk!

Zal nog proberen wat foto's te plaatsen!

Liefs Yvon

Reacties

Reacties

Larisa

Wauw meid,

Klinkt helemaal geweldig! Leuk dat je ons zo op de hoogte kunt houden. Beleven de reis helemaal met je mee! Zie je leuke verhalen en foto's tegemoet.
Dikke Kus Laries

Dani

Hee Yvon,
Dat klinkt als een leuk weekend! Best wel jaloers dat je de welpjes mocht aaien...
Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven!
Veel plezier.
xx Dani

Harco

Hey Yvon,

leuk om je verhalen te lezen en mooi dat je zo aan het genieten bent.
Je gaat vast nog heel veel mooie dingen meemaken.
Geniet ervan,

Groetjes Harco X

Dag Yvon

Mooi dat je SA so geniet. Ik hoop om Desember met familie naar Knysna te gaan. Ben je er al geweest en heb je mischien tips over mooije plekjes

Groeten

Peter Hamming

Mams.

.....ik wil ook een slang voelen... en dat wil ik al zooó lang...
En jij bent nog maar koud in Z.A. en mag dat allemaal al beleven... Wat een mazzel, meid!
Het is je van harte gegund hoor. Geweldig.
Geniet, maar niét met mate, hè?!
Voor nu: lekker slapen voor deze dappere chauffeur. XX

Jennie (Noordvliet)

Hoi Yvon,
Wat klinkt dat allemaal avontuurlijk, en spannend! Zo te horen heb je het nu al geweldig naar je zin.
Heel veel geluk daar.

groetjes Jen

Wietske Korenstra

Klink super goed!!
Het begint voor mij nu wel te kriebelen hoor..
Genietse daar! Maar dat is je wel toevertrouwd.
Veel plezier!!..

Zusje Nicole

WHAAAAAAAAAAAA!! JALoers! Wat klinkt het weer lekker! Ik zal je snel even mailen over m'n date! hahaha! Was leuk! Nou zus... geniet nog even!
Dikke knuffel, je zussie!

Lydia Jutte.

Lieve Yvon, wat een spannende verhalen. Het moet geweldig zijn om iets te kunnen doen in zo'n land, ga zo door, je kunt het.

Liefs Lydia Jutte.

Nynke

Hoi Yvon,
wat geweldig allemaal!
Dat je nu al zulke geweldige dingen doet.

Groetjes

Marita

Lieve Yvon,

Wat kun jij jouw reisverhalen prachtig verwoorden. En..... wat je zoal niet meemaakt in een korte tijd. Alleen al, van al die indrukken wordt je hondsmoe(of ligt dat aan een 55plusser)
Ik vind het zo stoer dat jij jezelf de vuurdoop hebt gegeven door de auto te gaan besturen en dat over die afstand en ook nog L rijdenpfffffffff.
Leuk ook dat je een site hebt. Ik sprak je ouders onverwachts (ze kwamen spontaan langs) de dag nadat jij vertrokken was en je weet dan wel hoe dat gaat he!
Het lijkt nu nog maar zo kort geleden dat ik berichtjes naar Elise typte op deze manier.
Yvon een geweldige keuze dit jaar aan te gaan en ik wens je heel veel succes en plezier

marly

Heee pop,

Wat een super bijzondere ervaringen!!
Ik wil je binnenkort even bellen op dat nummer wat je erop gezet had. Maar weer niet wanneer dat kan.. Let me know!
Hoe is het met je stenen? Doen ze het nog goed of zijn ze al dof?

Dikke tut, liefs!!

Leny

Mooi verhaal, Vonnetje!
Die slang brrr!! en toch ben ik een zus van je moeder!?
Fijn dat je de chauffeurs vuurdoop goed hebt doorstaan maar wel enerverend hè!
Hoezo heb je geweten dat jullie naar je tent gebracht werden?... Knuffel, Leny

Liesbeth

Hey Von,

Ik zou ook zo graag met van die cheetahwelpjes willen spelen...
(alleen minder dat ze het voorzien hadden op je borst!veel vlees denk ik ;) )

Dikke tuut... ut e Lemmer

lyan

Joehoe party!! Maar hoorde dat bij de introweek,, wel super met zo'n grote groep naar dat park..

zie je over 2 weken..!!

Liefs

Alex

Hey maatje, raar dat je zo´n end weg bent nu. Fijn te lezen wat je meemaakt, voel je toch een beetje dichterbij. Tot schrijfs, enjoy.
Liefs

Lydia Jutte

Hoi, ik mis Yvon ook. Maar ik weet dat ze dit heel graag wilde, liefs Lydia.

martina

Geweldig wat een Yvontuuren in zo n korte tijd al......
Geniet van alle moois en intensief zal het zeker wel ff blijven ook zoveel nieuws....leuk dat je zo leuk een blog bij houd....Je Geniet er met volle teugen van merk ik wel..
Dappere Yvon nog heel veel plezier en alle goeds xxxxjes van ons.

Klarinda

Hey,

Was je site niet vergeten..haha.. De briefjes hebben gewerkt ;-)
Super leuke verhalen en gave foto's. Klinkt nu nog als een super vakantie..Geniet maar van die leuke uitstapjes nu het kan!! Onwijs stoer dat je zo maar een groep olifanten voor je hebt! Was je niet een klein beetje bang??

Ben benieuwd naar je verdere belevenissen!

Liefs Klarinda

Joke van der Meulen

Ha die Yvon,
Super meid wat je al allemaal beleefd hebt.
Fijn te zien dat het goed met je gaat.
Geniet van de mooie dingen die je te zien krijgt.
Ik wens je veel fun en succes en ook daar in Zuid-Afrika moet je goed oppassen voor overstekende palen, vooral na bezoek aan de kroeg (hahaha)
Groetjes Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!