yvoninafrika.reismee.nl

Soms doe je iets wat niet in de planning ligt...

Hoi hoi,

Ben ik weer even... Heb niet heel veel te vertellen, want lig ziek in bed. Ik ben absoluut niet goed ziek zijn en dan vooral het stukje 'rustig aan' doen. Ik ben dus maar heul even naar de campus gelopen om even mijn blog bij te werken en mijn papa en mama te bellen... want die weten nog van niets.

Afgelopen vrijdag voelde ik mij niet helemaal fit, dus heb toen een dagje rustig aangedaan (hele dag geslapen). Zaterdag voelde ik mij iets beter en zijn we naar Grahamstown geweest, wat ontzettend gezellig was. We zijn van een mega kabelbaan afgegaan over een ravijn heen, echt geniaal.

Maandag voelde ik me echt beroerd en ben ik naar huis gegaan. Afgelopen woensdag ben ik maar even naar de dokter gegaan, want echt alles deed mij pijn en heb een hele rare hoest en zat al bijna op 40 graden koorts...

Daar kreeg ik van alles en nog wat mee aan medicijnen. Volgens de arts zat ik tegen een longenontsteking aan. Niet bepaald fijn. Ik heb nu een pufje gekregen, antibiotica en nog meer rommel. Ben geen voorstander van de antibiotica, maar de arts stond er echt op. Maandag moet ik terugkomen voor controle en als het in zijn ogen niet verbeterd is moet ik misschien een longfoto laten maken.

De combinatie Yvon en ziek zijn is ook niet alles. Verstandelijk weet ik dat ik rust moet houden, maar daar ben ik niet zo goed in. Misschien een goed leerdoel voor mij. Een voordeel de koorts is bijna weg. Alleen mijn conditie is pudding.

Veel mensen zijn trouwens ziek op de campus. Dit komt omdat hier andere virussen zijn dan in Nederland, maar ook omdat de temperatuurverschillen erg groot zijn tussen dag en nacht. Overdag is het rond de 20 graden en 's avonds is het rond de 7 graden. Gelukkig gaan we richting het voorjaar en zal het verschil kleiner worden. Toen wij hier kwamen was het verschil nog groter. Toen hing het 's avonds rond het vriespunt en overdag rond de 20 graden.

Nou ja, maakt niet uit. Ga nu weer even rusten, luisteren naar doktersadvies. Binnenkort kom ik wel weer met een gezelliger verhaal!

(4 dagen later) Voel me weer iets fitter, de prednison en antibiotica zijn aangeslagen. Ben nu koorts vrij, maar erg vermoeid, wat ook logisch is.

Vandaag opnieuw naar de huisarts gegaan en heb een aanvullende kuur gekregen. Heb een bronchitis aanval gehad. Heb deze eerder gehad toen ik heel klein was en een keer op mijn zestiende en heb nu afgesproken met mijzelf dat het de laatste keer is :P

Vandaag ook een gesprek met Alroy Taai gehad over de stage. Tot nu toe hebben we heel veel verschillende projecten gezien, maar baalde ervan dat je op die manier niet iets kan neerzetten. Ik wil dus heel graag stage gaan lopen bij de Hospice. Als het goed is, is alles nu geregeld en kan ik daar gaan stage lopen. Super fijn! Aankomende woensdag komt Susan Harty (hoofd child Welfare) weer terug en ga ik even alles doorspreken. Gelukkig heb ik vanuit school al groen licht gekregen en kan ik hopelijk eindelijk gaan kijken hoe en wat ik ga doen met mijn CWS (scriptie).

Ga nu weer terug naar huis, even Harry Potter kijken (erg vervelend, want dit wordt het laatste deel...) Liefs van vontsje!

Reacties

Reacties

Klarinda

Hey,

Das niet zo mooi om te lezen! Beterschap! Enne rustig aan doen he ;-) t duurt vaak wel even voordat je weer genoeg energie hebt.

Suc6 met je stage, hoop voor je dat je snel mag beginnen.

Martina

Och Vonsje.......Nu weer ff wat pitamientjes nemen en weerstand opbouwen dan komt het helemaal goed!!!
Lekker balen zo ziek zijn nog maar goed voor jezelf blijven zorgen hoor!!!veel succes en sterkte....liefs xxxjes van ons

Snijder

Hierro een berichtje van mij.
Dat kun je lezen omdat ik het het schrijf.
Shit man ehhhhhhhhh vrouw aan de kuren ( dat komt mij toch wel enigzins bekend voor ).
Ik hoop dat je snel opknapt ik zou zeggen tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Gr. van mij.

Carla de Haan

Hoi Yvon,

wat lees ik nou! Ziek? Dat kan niet. Tenminste zo ken ik je niet. Maar goed, ook mijn advies is: Doe lekker rustig aan en dan kan je als je weer beter bent je volop in zetten op je stage. Ik lees dat je op een Hospice gaat stage lopen. Wat 'ontzettend leuk'! Nou ja leuk? Als het Hospice daar hetzelfde is als hier dan is het wel heel dankbaar werk denk ik. Ik heb het 4 jaar mogen doen en ik heb het met veel plezier gedaan. Nou Yvon, doe het heel rustig en wordt maar gauw weer beter.

Heel veel liefs Carla
(Woonvorm het Noordvliet in Leeuwarden)

Ria

Hoi Yvon,
van middag even met je moe gesproken en nu dit ook zelf gelezen niet leuk maar welweer een echt stukje leerproces voor jou!!ZEGT DEZE STEENBOK
Fijn dat je nu ook echt aan het werk mag want ja je weet wat je wilt en nog langer rond kijken heeft voor jou weinig zin. Toch Yvon denk aan je lijf en doe eens rustig aan!! een warme knuffel (nu de koorts toch over is) Ria.

Leny

Lieve Yvon,
Wat naar want je zult ècht ziek zijn geweest!!
Ben je nu van de prednison af? Hoop ik...Kennelijk had je die 'troep' nodig om er boven op te komen...
Hoop dat je nu weer gezond bent en dat je vanaf nu optijd 'n time-out neemt. sukses en liefs, Leny.

Nicole (beetje teut)

Hellloowww... net biertjes gedronken op de opening van het academisch jaar! Prachtig! Met leuke mensen gepraat en gelukkig! haha! Nu lekker slapen. Denk jij ook om jezelf!? Het leven is veel te leuk om lang ziek te zijn! Dikke knuffel!!! Nicole

Arjan

weetje wat ook leuk is? SCHUURFEEST.
Beterschaap!!

Suzan (die zo weer pubers gaat temmen)

zo,zo,zo....niet fijn lady! Maar goed dat je je doelen stelt!
heb je mail gehad!

XX

Dani

Ojee, ziek zijn is niet leuk. Ik ken het verplicht rusten ook, niets aan.

Maar toch: goed uitzieken! Beter één dag beter thuis dan één dag te vroeg beginnen! Doe je dat? :p

Hopelijk mag je die stage lopen, ik zal het wel weer lezen!

Beterschap nog. XX

Liesbeth

Hey Von,

Doe je rustig aan? Uitzieken hoor!!

Hier gaat alles goed, heb alweer weekend!
NIE SCHLECHT HE???

Nou beterschap

Liefs Lies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!