yvoninafrika.reismee.nl

Fundraising!

Schatjes!!

In een van mijn eerste verhalen schreef ik dat ik geld wil verzamelen voor een goed project. Ik wilde eerst zien waar ik het aan wilde besteden.

Ik heb mij suf georrienteerd en heb 2 projecten gevonden, waarvan ik vind en zie dat ze het werkelijk hard nodig hebben!

Het eerste project is een pleeghuis. Heel veel kinderen in Zuid-Afrika hebben hun ouders verloren of is de vader of moeder onbekend. Vaak worden ze dan via pleegzorg bij familie geplaatst, waardoor de oma, tante, zus of wie dan ook een bepaald bedrag krijgen voor de zorg voor het kind.

In dit geval heeft het kind werkelijk niemand. Geen tante, oma, opa, zus of broer. Alleen op de wereld. Nu zijn ze bezig met een huis op te zetten speciaal voor deze kinderen. In totaal kunnen ze 12 kinderen onderdak geven.

In januari willen ze dit huis openen. Het huis ziet er al heel mooi uit, maar er is geen geld voor de inrichting, school uniformen en andere materialen. Ook worden er 2 pleegouders in dit huis geplaatst om de zorg te dragen over deze kinderen. Deze 2 vrouwen zijn rond de 50 jaar en alleenstaand, evenals de kinderen komen zij ook uit de townships, maar hebben zij de kans gehad om (iets)te leren. Doordat deze vrouwen de townships en de taal beheersen, zal de zorg (onder begeleiding van Child Welfare) beter verlopen. Deze vrouwen krijgen 80 euro per maand betaald, daarnaast mogen zij mee eten en leven met de kinderen. Ook moet de voeding, school en nog veel meerbetaald worden,. Dit zou een project kunnen zijn voor langere termijn (maandelijkse bijdrage). Als jullie hierin geinteresseerd zijn en deze kinderen willen helpen, stuur mij dan een mailtje naar: yvon.van.eerdt@hotmail.com dan stuur ik jullie nog meer informatie door over wat zij precies nodig hebben. De materialen zijn natuurlijk voor kortere termijn, maar het 'gezin' moet ook kunnen leven op langere termijn.

Maarik ben vooral bezig (hier in afrika) met een geldinzameling om kinderen weer naar school te kunnen krijgen, gewoonweg door een uniform. Veel kinderen willen naar school toe, maar kunnen niet, omdat een schooluniform een verplichting is. Wij gaan hier een cleaning-up project starten. Dit houdt in dat wij de townships gaan schoonmaken met de kinderen, zodat ze een goed gevoel krijgen over zichzelf,omdat ze zelfwat voor die uniforms gedaan hebben.De kinderen willen dolgraag naar school en hopen op een betere toekomst endaar kunnen wij misschien voor zorgen!Wij hopen ookdat bedrijven in Port Alfred ons gaan sponseren, zodat wij voorde kinderen deschool uniformen kunnen kopen. Helaas is uit ervaring gebleken dat bedrijven niet heel erg meewerkend zijn.

VOOR 10 EURO KAN JE EEN KIND WEER NAAR SCHOOL LATEN GAAN!!

Ik garandeer hierbij dat al het geld dat binnenkomt rechtstreeks naar de projecten gaat!

Rekening nummer: 1142.34.310 t.a.v. Yvon van Eerdt

(graag 'PROJECTEN AFRIKA' erbij vermelden)

EN ALLE MENSEN DIE AL GEDONEERD HEBBEN, ECHT SUPER BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs, Yvon

Reacties

Reacties

Mams.

Yvon, fantastisch plan. Vooral ook omdat het een plan is met perspectief.
Je hebt heel zorgvuldig onderzoek gedaan naar een zinvol projekt. Wat goed ook, om de kinderen er zelf bij te betrekken. Dat motiveert.
Volgens mij is dit 'dé' manier van ondersteunen!
Ik ben trots op je!

Nicole (zussie)

Klinkt goed! M'n bestuursbeurs komt eraan! En ik zal dan wat doneren! Met liefde!! Zonde dat je met zo'n groot hart, toch nog afhankelijk bent van geld!!! Maar zo is het nou eenmaal! Het komt je kant op!!! Top sis! Houden zo!! Dikke knuffel alvast voor al die kinders! En voor jou! X je zus

Leny

Goed gedaan meissie; beide projecten, even hard nodig! Het is een concreet iets en dat spreekt aan.
Ik hoop dat dit een super geslaagde aktie gaat worden maar dat kan niet missen, nu je het zo duidelijk hebt gemaakt. Sukses Vonneke! x Leny

Stefan

Goed bezig Yvon! Fijn om te weten dat als al het geld op de juiste plek terecht komt.

Martine Van Eerdt

Hoi Yvon,

Wij storten graag geld op je rekening maar dan heb ik wel meer informatie nodig: De naam en adres van je bank en de IBAN en SWIFT nummers van je rekening, die zijn nodig om geld vanuit het buitenland over te kunnen maken. (Dit kan voor je internationale vrienden die willen helpen ook handig zijn!)
Zodra ik deze gegevens heb kunnen we je projecten ook steunen!
Liefs van de franse tak!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!