yvoninafrika.reismee.nl

Lang leve Afrika!

Aloha!!

Daar ben ik weer, net even fijn gebruncht. Het is hier nu bijna 12 uur en we hebben onze eerste nacht erop zitten. Ik heb trouwens heerlijk geslapen na weinig slapen, reizen en de kroeg. Ons huis is erg fijn, geniet volop! Volgende week is er een introductie week. Hier krijgen we informatie over de cultuur, voeding, gewoontes, Aids en al dat soort dingen.

In de plaatselijke kroeg was het erg gezellig! Momenteel zitten hier ongeveer 40 studenten. Een aantal Afrikanen, Duitsers en Nederlanders, helemaal gezellig! Wat kunnend die Afrikanen ook dansen! Geweldig!

Die week daarna gaan we serieus aan het werk. Ik krijg dan precies te horen met welke projecten we gaan meedraaien, wie onze supervisor wordt en wanneer we onze verslagen moeten inleveren. In totaal moeten we naast onze scriptie nog 6 verslagen maken. Waaronder een socialisatie verslag, methodiek verslag en nog wel meer. Helaas hebben we geen internet in ons huis, dus werken wij op de campus, wat ook prima is!

Mijn beeld van mijn leven daar was ook heel anders. Nu zit ik natuurlijk in een luxe positie, mooi huis, goed eten enz.

Onderweg heb ik wel een aantal townships gezien, maar ben nog niet in aanraking geweest met deze mensen. Ik ben nieuwsgierig naar de cultuur en vooral het verhaal achter deze mensen. Ik hoop dat ik volgende week of die week daarna wat meer kan vertellen.

Tot nu toe lijkt het nog allemaal vakantie met dit mooie weer, enthousiaste mensen en een mooie omgeving, maar hoop ook echt dat ik wat kan gaan betekenen. Ook al is het maar een lach van een kind.

Vanmiddag gaan we even naar de winkel en daarna naar het strand van Port-Alfred. Vanaf ons huis hoor je de zee, zo mooi en rustgevend!!

Ik geniet!

Tot snel, Liefs Yvon

Tineke

wijffie!!! wat heb je het heerlijk voor elkaar zeg!!!
je hebt het al over de plaatselijke kroeg, alsof je in de witte kat zit!!
briljant!
heb je volgende x een aantal foto's bij je verhaal?;)
tot snel, bij je volgende verhaal!
kus

Zussie Nicole

Heeej lief zussie!
Wat klinkt dat weer goed! Lekker dat je even de tijd krijgt om te acclimatiseren! Want jeetje... je zult de moeilijke dingen nog zeker te zien krijgen! Tot die tijd kun je een beetje wennen aan de cultuur. Geniet ervan! Ik laat je eerst nog even rondneuzen en zal je daarna wel een keer bestoken met vele vragen! Want ik ben benieuwd! De bruiloft van Kersti en Rick was trouwens fantastisch!!! Echt geniaal! en ik ga vanmiddag kijken of we iets kunnen fixen met skype!
KUS!

Martine

Hoi Yvon!

Blij om te horen dat de aankomst en ontvangst goed zijn verlopen. Veel succes verder, we houden je blog bij om op de hoogte te blijven!
Liefs Nico, Martine en en je woeste neven

Cornelieke

Wat klinkt het super allemaal zeg! Geniet lekker van de eerste weken, kun je straks beetje uitgerust aan de slag!! Alleen al je aanwezigheid en betrokkenheid bij de projecten betekent al zoveel bij de mensen voor wie je het daar doet, denk ik...

Heel veel succes meid!!!

Lyan

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Je bent er gewoon! Eerste weekend en hoorde dat je pumela al tegen was gekomen... Hoop dat alles met huisje geregeld is en zie je dan over 4 weken.
Je gaat heel veel beleven denk ik in die 4 weken geniet ervan en ga je verhaaltjes lezen!!!!!!!!!!!!
Liefs

Ria

Hoi Yvon,
Fijn te horen dat de reis goed is verlopen en meteen veel gezellige mensen om je heen,en naar verluid lekker bier? Geniet van het mooie en gezellige ook de rest zal wel komen! Fijn zo op de hoogte te blijven van jou en je leventje daar groetjes van ons Freerk en Ria.

jose en aloys

Hoi Yvon! Goed te lezen dat je goed bent geland bent en ook al "geland " bent in een leuke omgeving met leuke mensen en een leuke kroeg! Dans en schud je achterste! Een goed begin is het halve werk.
Liefs en hug,
Aloys en Jose

Neeltje!

Hahaha..hee droppiie! wakuwaku!:) Wat gaaf om je verhalen zo te lezen. Betrap me er zelf op dat ik om het uur mijn mail aant kijken ben om te zien of je alweer een yvonturig verhaal hebt geschreven en geblogd!!:) Wauw..! fantastisch, ik zie je al voor me! Yvon op een echt yvontuur! Zonder kroeg wordt het natuurlijk niets, dus ben toch blij dat je die ook al bent tegengekomen!!;) Keep in touch honey!! Wishes you all the best!! Go africa! Gooi je heupen erin yvon! Jij kunt het!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!! Lief jou!
Liefssss

Marly

Haai Yvon,

Fijn dat je veilig op de plaats van bestemming bent aangekomen!
Goed om te horen dat het huisje, het eten en natuurlijk de kroeg allemaal goed bevallen! erg belangrijk!
ook wel lekker dat je eerst 'rustig" kan wennen aan alles en dan pas aan de slag mag.
geniet ervan, en pas goed op jezelf.

Liefs, dikke tut!

bertk

Hoi Yvon, hoe gaat het ermee, daar in het verre Zuid Afrika ? Mis je nederland al ? Het is wel erg stil in (Noordvliet) Leeuwarden zonder jou hoor !!!

Fijn dat je goed en veilig bent aangekomen in Afrika.
Doe voorzichtig, pas goed op jezelf. Niet teveel de kroeg in he (kroegtijger), De kroegbazen zullen wel blij met je zijn in Port Elisabeth. ha ha !!! Wie weet kan je daar nog wel een extra zakcentje verdienen als bardame.